Finland! =)

Hejsan! nu är jag hemma i från finland. Jag ska berätta lite kort av vad jag har gjort där..
Fredagen, så for jag och lillleman dit med båten som gick kl åtta så vi va tvungen att kliva upp kl fem, de va riktigt jobbigt, men lilleman vakna inte fören strax innan vi skulle fara. Hände inte så mycket på båten, lilleman sov hela resan dit och det va ju skönt, sen så tog dom ju inte mitt kort , så jag fick vänta med att äta tills ja kom till fammo, hon hade ju gjort tårta å mumms maten som jag längtat efter hur länge som hellst. haha! Det var nina min gudmoder som kom och hämta mej och texas vi båten , hon for strax efter hon lämnat av oss hos fammo. Å det gick hur bra som hellst när lilleman träffa gammelfarmor inge grin ingenting alls å de va ju skönt, som jag sa till famo jag tackar gud att jag fått en sån lugn och snäll kille, och hon håller med mej. Sen senare på kvällen kom johanna dit och satt å prata lite sen så föjde jag med henna och hon skulle sjusa nå killar till maxmo sen vi elva så for jag hem och sov..
lördagen så va jag med fammos en stund och umgicks med henne och lilleman innan jag skulle fara å sova med johanna och lilleman skulle sova hos nina och per. Så jag va barnfri då och då passade jag på att gå ut med johanna i vaasa. Snacka om mycket folk och goda drinkar dom hade gämfört med här hemma, haha! Å krogen där stängde ju inte fören fyra på morgonen så de va full fart ända tills dess RIKTIGT kul hade jag!
Söndagen vart till å städa hos johanna sen va vi och meta och fick lite små fisk men de va inget att ha så..
Sen så vi halv fem så for vi å hämta lilleman och for till fammos och sen tog jag det lungt lekte med lilleman och hade de allment mysigt.. Somna vi sju gjorde han sen så somna jag väl inte fören nio tro jag. :)
Måndagen hände de inte så mycket, va med johanna och lilleman tog det bara lungt, sen så tog fammo hand om lilleman så ja å johanna kunde gå å meta , men fick bara små fisken.
Tisdagen Jobbade johanna så jag va med fammos och hade de trevligt med hon å lilleman, han busa som bara den där. haha! åt go maten.. bara älskar fammos maten den bästa ever. hihi! sen kom johanna vi tre och vi for å fiska vid skolan och fick fin abborrarna så de va kul men de regna då oxå så de va mindra kul. haha! sen for hon hem vi åtta tro ja kl va för hon skulle upp och jobba kväll på onsdagen.
Onsdag Johanna jobbade från halv två till nio ikvällst så vi träffades inget då passade jag och famma lilleman att åka till farfars graven och skulle vattna den, men de hade regnat så mycket så de behövdes inte, sen tog vi kort när lillemn satt brevid farfarsgraven. sen va ju å hälsa på jenny och fredrik mina små kusiner eller vad det nu blir, dom hade en lite flicka på 14 månader som heter stella riktigt sööt unge. hihi! sen bar det av hem åt och grilla maten. gott gott, dom har en annan smak på köttet och grilloljan än va vi ha så de va ännu godare. MUMS, sen på kvällen så for fammo på allsång och kom inte hem förren vi halv elva då sov vi redan. :) 
 Torsdagen så skulle jag och johanna fara in till vaasa och shoppa lite, lilleman fick vara med fammos för det skulle bara bli jobbigt och hon vill ha han oxå, så då fick han vara kvar. :) jag hittade massa kläder som jag är riktigt nöjd med, ska ta en bild när jag har dom på mej så ska ni få se, hanna hitta oxå massa fint, som hon ska hanär hon åker till tyskland. haha! lyllo henne! ;D Sen for vi hem och hämta lillemn for till johanna å va där tll kl va tio sen for vi hem och sov för vi skulle ju åka hem dan efter. så hem och sova sen upp vi sju när lilleman vakna. :)
Fredagen Så vakna vi vid sju som sagt och packade gjorde klart allt för hem resan, kändes tungt att fara hem, jag kände mej så hemma i särkemo, men men få se om man flyttar dit eller va man gör, beror på gubben oxå, men dit ska jag i min framtid iaf! haha! Nina skulle koma vi halv ett å hämta oss så vi va klar då och på klädd när hon kom, de va tungt att åka i från fammo , de tyckte nog hon med.. Sen så åkte vi till båten och lillemn lika snäll då oxå, sov hela båtresan efter han hade fått äta lite mat. Så skönt så ja passade på att sova jag med! sen vi halv sex så va vi frame i umeå å min moster och älsklingen va å hämta mej så skönt att se hans ansikte igen! hihi!

Så nu har ni lite kort om vad jag ha gjort och hänt. Ja just de ja, lilleman vart sjuk på torsdagen så han va extra jobbig natten i mot fredagen, men de gick bra ändå. :) Han är fort farande sjuk och jag med för den delen så de e mindra kul, han e så mammig och pappis så ojoj, men de e mysigt de med! =) nee nu ska ja gå å hålla gubben sällskap..

Puss Å Kram

Alexandra- Gravid- I väntan på Neville

Hehe tack detsamma ;)

2009-07-12 @ 21:32:39
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Jessica

Härligt å vare på en lite tripp =)

Tack så jätte mkt!!

2009-07-12 @ 21:35:49
URL: http://alidaz.blogg.se/
Katja

Jag är halvfinne =) Nu tar jag bloggpaus, men hoppas vi hörs snart igen..

superduperfin blogg..

2009-07-12 @ 21:58:16
URL: http://smultronduvan.blogg.se/
madeleine

Nu finns svar ifrån frågestunden på min blogg :)

2009-07-13 @ 15:50:01
URL: http://iwontlookback.blogg.se/
Hanna

Hej!



Jag tänkte först tacka så hemskt mycket för att du röstade på mig i tävlingen om datorn! Jag uppskattar det verkligen. Nu är det två dagar kvar tills tävlingen avslutas (ons 15 juli kl. 15.00), och jag ligger tvåa just nu. Jag behöver alltså din hjälp nu i slutspurten!



Jag undrar om du skulle kunna skicka länken till några vänner och be dem att rösta (via mail, MSN, Facebook eller kanske lägga ut länken på bloggen?), rösta från ett annat IP-nummer (från jobbet, biblioteket, en väns hus, sommarstuga eller liknande) eller sprida tävlingslänken på något annat sätt. Jag vill verkligen vinna, och kan inte göra det ensam!



Länken till min tävlingssida: http://www.asusnordic.com/summertour/?p=338 (man röstar genom att klicka på den rosa snäckan - det tar bara nån sekund)



Om du bestämmer dig att hjälpa mig, kommentera gärna tillbaka så att jag kan tacka för hjälpen!



Många kramar//Hanna

2009-07-13 @ 21:48:07
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
madeleine

SV: hahah jag vet :p varför tror du att jag skulle avstå för? :p

2009-07-15 @ 20:07:03
URL: http://iwontlookback.blogg.se/
madeleine

Sv: helt klart, ;)

2009-07-15 @ 20:17:46
URL: http://iwontlookback.blogg.se/
Katja

Hejsan sötisen <3

Hur mår du? Vad ska ni hitta på för skoj till helgen då?

Kram!

2009-07-15 @ 21:02:29
URL: http://smultronduvan.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Namn:
Bor:
Född:
Civilstatus:
Barn:

Alexandra Sundberg
Örnsköldsvik
89·03·25
Gift med Eddie
Texas som föddes 080809 & Bobby som föddes 100709